La UE Castelldefels va obtenir ahir diumenge contra la UE Figueres la seva 3a victòria de la temporada 16-17. Totes tres les ha aconseguit a l'Estadi Municipal d'Els Canyars
Els grocs van trencar així la mala ratxa (5 jornades sense guanyar: 3 empats i 2 derrotes), i és que no vencien des del 2 d'octubre (1 mes i 4 dies), quan van superar el Santfeliuenc (j7) al Carrer Església pel mateix resultat d'ahir (1-0).
La UEC equilibra 'l'històric' amb la UE Figueres. I és que el de la 16-17 ha estat el 4t Castelldefels-Figueres corresponent al grup 5 de la Tercera Divisió, disputat als Canyars, sent el balanç de 2 victòries grogues (en les dues últimes cites: temporades 14-15 i 16-17) i 2 triomfs blanc-i-blaus (en els dos primers precedents, cursos 12-13 i 13-14).
El Castelldefels encadena 5 partits de Tercera al Municipal d'Els Canyars sense conèixer la derrota contra equips gironins (4 victòries -2 contra el Figueres, 1 vs Palamós i Peralada; 1 empat vs Palamós). L'última esquadra d'aquesta demarcació que va endur-se els 3 punts del nostre estadi va ser precisament la UE Figueres, temporada 13-14, quan en la jornada 8 va vèncer per 0-1. Parlem del 6 d'octubre del 2013. La 'ratxa' ja dura més de 3 anys naturals.
La UEC 16-17 manté la fortalesa exhibida als Canyars en els darrers cursos, sumant com a local 12 dels primers 21 punts en joc (3 victòries, 3 empats i tan sols 1 derrota). Els de Miki Carrillo ocupen la 7a posició com a locals -amb els mateixos guarismes que Figueres i Montañesa-. Només 6 equips ho han fet millor, fins ara, exercint d'amfitrions (Peralada, Olot, Vilafranca, Palamós, Terrassa i Sant Andreu). Per tant, notables prestacions a camp propi fins ara.
Aquest registre (12 de 21) és el millor de la UEC a Tercera, com a local, en les primeres 7 jornades amfitriones, des de la temporada 11-12, amb Antonio Escudero a la banqueta. Aquell curs va començar sumant a casa 13 dels primers 21 punts possibles (4 victòries, 1 empat i 2 derrotes). En les tres últimes campanyes a la categoria el Castelldefels havia estat incapaç d'arribar el doble dígit sobre els primers 21 punts locals possibles: 12-13 (6), 13-14 (4) i 14-15 (7).
La solidesa local de la que parlem té el seu principal reflex pel que fa a l'estadística de gols encaixats. I és que el conjunt groc ha encaixat 6 gols en aquests 7 primers partits a casa, tot i que repartits en tres encontres (2 del Manlleu, 2 de l'Europa i 2 del Vilassar). Els altres 4 equips que han passat pel Municipal d'Els Canyars (Ascó, Júpiter, Santfeliuenc i Figueres) hi han marxat sense gols al sarró.
El Casteldefels no aconseguia finalitzar 4 dels primers 7 partits disputats a casa sense haver de recollir la pilota de la pròpia xarxa des de la temporada 2010-11, amb Antonio Escudero a la banqueta (aleshores els 4 equips que es van quedar sense 'mullar' al nostre estadi van ser Terrassa, Espanyol B, Ascó i Vilafranca). Repeteix, com veiem, l'Ascó.
De 134, de moment, és la nova ratxa de minuts sense encaixar gol per part de la UE Castelldefels, amb MANU MARTÍN sota pals. Parlem dels 44' acumulats a La Jonquera i dels 90' del partit d'ahir contra la UE Figueres.
Parlant de noms propis hem dir que ISAAC MALDONADO va marcar contra el Figueres el seu 2n gol de la temporada 16-17, 10è del curs per a la UE Castelldefels. L'Isaac es converteix en màxim golejador de l'equip ex aequo amb Contreras, Jaume i Adri Alonso.
D'altra banda, i seguint amb ISAAC MALDONADO, hem de dir que es converteix en el primer jugador de la plantilla UEC 16-17 capaç de marcar en dos partits seguits a casa. L'últim jugador que va aconseguir-ho a Tercera va ser el seu actual company Albert CERVANTES, que va 'repetir' en les jornades 32 i 35 de la temporada 14-15 contra UE Figueres i CE Sabadell B respectivament.
I acabem parlant de xifres globals a Tercera. Amb aquesta victòria el Castelldefels acumula un balanç de 159 victòries, 125 empats i 185 derrotes en 469 partits, amb 565 gols a favor i 617 en contra. Arribem ja als 602 punts, superant doncs la 'barrera' dels 600.