La UE Castelldefels va disputar el passat diumenge el seu primer partit oficial de la temporada 16-17 enfrontant-se al CF Badalona, Primera Ronda Copa Catalunya 16-17. Els hi oferim les dades més destacades
La UE Castelldefels va encetar la pretemporada per segon any consecutiu jugant la 1a Ronda de la Copa Catalunya Absoluta. En aquest 2016, però, no hi ha hagut tanta sort com en l'estrena 2015, en què els grocs van vèncer a Gavà (0-1).
De fet, el triomf de l'any passat a La Bòbila ha estat l'únic que ha obtingut el nostre equip en les 5 darreres estrenes de pretemporada. Des del 2012 el balanç ha estat de 4 derrotes per tant sols 1 victòria. Les desfetes han estat les següents: 2012: 1-0 al Prat; 2013: 2-1 contra el RCD Espanyol juvenil; 2014: 0-2 contra el Reus i enguany 0-2 contra el Badalona.
El partit de diumenge va trencar l'espectacular ratxa de la UE Castelldefels, que no perdia als Canyars en matx oficial des del 18 d'octubre, quan va caure en la jornada 7 del grup 2 de la Primera Catalana contra el Balaguer (1-2). 9 mesos i 13 dies després els mariners han tornat a 'tastar' el regust de la derrota al Carrer Església.
El Badalona equilibra 'l'històric' d'enfrontaments entre aquests dos equips a la Copa Catalunya, ja que recordem que en l'únic precedent disputat fins diumenge el triomf havia estat mariner (temporada 04-05: 4-2 als Canyars).
Les dianes badalonines van arribar al segon temps, concretament als minuts 68' i 72', obra d'Erik Latorre i Musa. En 68 minuts, per tant, trobem la primera ratxa d'imbatibilitat marinera de la 16-17.
Els Canyars se li dóna força bé al CF Badalona. Els escapulats hi han jugat 4 cops en duel oficial, 2 partits de Tercera i 2 de Copa Catalunya, i el balanç és de 2 victòries badalonines (la de diumenge i la de la temporada 03-04 en lliga, 0-2), 1 empat (1-1, la temporada 02-03) i 1 derrota (la de la Copa Catalunya 04-05, 4-2).
El Castelldefels no queia eliminat a les primeres de canvi de la Copa Catalunya des de la temporada 2008-09 (quan va perdre 2-1 contra el Cornellà a la Via Fèrria). Des d'aleshores, i fins diumenge, els nostres sempre havien superat la Primera Ronda. A la 10-11 van superar el Sant Andreu (2-0); a la 11-12 el Begues (0-5); a la 12-13 el Vilafranca (3-3 i triomf a la tanda de penals); a la 13-14 l'Europa (2-0); a la 14-15 el Nàstic de Tarragona (0-0, 4-1 als penals) i la temporada passada 15-16 el Gavà a La Bòbila (0-1).
Fins a 5 jugadors van debutar diumenge amb la samarreta de la UE Castelldefels: DANI LLEDÓ, ION VÁZQUEZ, ÓSCAR GARCÍA, CONTRERAS i ADRI ALONSO.
JAIRO Conesa ha estat el primer jugador UE Castelldefels oficialment amonestat en la temporada 16-17. 50' va trigar el quadre groc en 'rebre' la seva primera targeta del curs.