La UE Castelldefels va tancar ahir al migdia la seva campanya 21-22 a casa sumant una transcendental victòria contra la UE Sants. Un gol de Fran Orellana al límit del descans i un altre de Javi Eslava poc abans de la conclusió ens permeten assegurar com a mínim la 12a posició, a banda d'evitar, matemàticament, qualsevol possibilitat d'acabar entre els quatre últims. Per tant, el doble objectiu del matx -guanyar i evitar el descens directe-, assolit.
Imatges: Piero Álvarez
Primer temps igualat i amb alternatives. Romero evita el 0-1 i en l'acció següent 'obrim la llauna'
L'últim partit groc de la 21-22 als Canyars suposava el retorn al nostre estadi de la històrica UE Sants, en la reedició d'un duel que a Tercera només s'havia disputat un cop -setembre del 2018-, i que en aquest cas adquiria una especial importància per a uns i altres en l'objectiu d'evitar el descens de categoria. Els nostres necessitaven guanyar per a esvair dubtes i patiments sobre el descens directe de cara a la darrera jornada. I ho van aconseguir. Amb els 3 punts 'al sarró' el que és segur és que, com a poc, serem 12ns, és a dir, sisens per la cua. Veurem quin és el desenllaç tant de la lliga de Tercera com de les jornades que resten a la #2RFEF.
Amb bon ambient a les graderies i un públic entusiasta que va respondre a la crida feta per l'entitat, Miki Carrillo va presentar quatre novetats a l'onze en relació alq ue va formar d'entrada en l'anterior jornada al Narcís Sala, caient-ne Fabregat per sanció, Soriano, Joan Cervós i Sergi Moreno en detriment de Juanito, Gallardo, Blasco i Kevin Díaz. Al davant, una UE Sants que s'hi jugava encara més que el nostre equip, ja que afrontava el matx en llocs de descens directe i cercava els 3 punts per a intentar sortir-ne de cara a l'última cita de l'exercici, a disputar contra el Vilafranca.

El matx va començar amb ritme, amb uns verd-i-blancs que als primers 10' van fer-se amb el control del joc a base de molta possessió i verticalitat ofensiva, orientant el joc a bandes, especialment cap a la dreta, on Nico Junior i Gonzalo Carmona, caient-hi, es van mostrar força actius. El Castelldefels sabia que tocava treballar el partit 'a foc lent' contra un rival jove, dinàmic i difícil de superar, raó per la qual als primers minuts les poques arribades a l'àrea contrària van ser visitants, encara que amb poc perill final, destacant un cop de cap de Favio Osorio (4'), a les mans de Romero -hi havia falta prèvia-, i un intent de combinació entre Iván Julián i el mateix Favio (14') que per sort el punta visitant no va controlar en posició inquietant, a la frontal.
A mesura que avançaven els minuts, la importància dels punts en joc i els nervis propis d'aquesta transcendència va propiciar que de manera força natural el joc es comencés a 'trencar', ja que tots dos equips necessitaven el gol. Aquesta dinàmica va beneficiar la UEC, que amb més espais i en dinàmica d'anades i tornades se sent força còmoda, i així superat el 20' va començar a llençar transicions, que als volts de la mitja hora van derivar en arribades clares i ocasions. Al 27', Kevin Díaz va disposar de la primera gran opció del matx, fent lluir Pau Llasera amb un xut ras derivat d'una gran passada interior de Javi Eslava, sent el mateix Kevin protagonista al 35' d'una acció en què després d'una errada de Pau Llasera en la sortida fora de l'àrea, fent 'misto' en el refús, va ser objecte de falta quan es disposava a xutar a porta amb el guardaxarxes lluny del seu lloc natural.
D'ençà al descens vam viure minuts elèctrics. El Sants va respondre a les ocasions grogues, teixint les seves arribades més perilloses a partir del 39'. Nico Júnior (39') -arribada pat dreta de l'àrea closa amb xut que acaba en córner- i Gonzalo Carmona (40'), colpeig potent però centrat que atrapa Romero, van avisar, exercint de preludi de d'una de les accions 'clau' del matx. Al 42', una ràpida i bona trena visitant va deixar Nico Junior sol davant Romero a la part dreta de l'àrea, però un cop més el porter castelldefelenc va demostrar el seu increïble nivell en les accions d'u contra ú, evitant el 0-1. Brutal Romero. I com passa al futbol amb habitualitat, del possible 0-1 es va passar a l'1-0. La contra derivada de l'ocasió santsenca va ser conduïda per Eslava per la dreta, aquest va combinar amb Kevin Díaz i la deixada d'esperò de l'espigat punta groc la va completar amb la seva qualitat habitual Fran Orellana, qui amb una autèntica 'passada a la xarxa' marcava el seu 8è gol 21-22. Al descans, 1-0 i deliri als Canyars.
El Castelldefels surt millor a la represa i ronda el segon. El Sants vol apretar a la recta final, però el Castelldefels es defensa amb ordre i Eslava sentencia al 81'. Els tres punts es queden a casa
Superada la pausa el gol de Fran Orellana, 'psicològic' com diu el tòpic, va tenir uns efectes evidents sobre el partit. El Sants el va acusar, i de quina manera, i així als primers 15-20' el Castelldefels no només va dominar de manera clara, sinó que va disposar de bones situacions per a marcar el segon. Amb molta activitat dels tres mitjapuntes, destcant la feina d'un inspirat Fran Orellana, els nostres trepitaven àrea verd-i-blanca, prèvies recuperacions a la medul.lar, un cop sí i un altre també. Kevin Díaz (49') -no encerta a rematar una centrada de Kike Ramírez- i Fran Orellana (51') -acció personal que no acaba en xut, part esquerra de l'àrea-, avisaven de les intencions amfitrones, intentant-ho en Fran al 53' amb una vaselina des de la llarga distància que Pau Llasera va atrapar rectificant posició. El joc en aquell tram inicial es dirimia completament en camp barceloní, amb un Sants que volia però que no trobava el camí d'arribar a l'àrea groga, i així tant Blasco (61') -xut que va desviar Shota amb el porter batut- com sobretot Fran Orellana (63') -cop de cap suau a centrada de Juanito que va treure en boca de gol David Cura-, van rondar el segon.
Veient el panorama Tito Lossio va optar per introduir un nou davanter, més físic i potent com Guillermo Torres, i cal dir que aquesta permuta, unida a la posterior de Xavi Laborde per Gonzalo Carmona, va revifar una mica el joc visitant, i de fet, Favio (66') va disposar d'una clara ocasió, quan després d'un bon control en área groga, en una passada profunda, no va precisar en la rematada i va enviar el seu xut amb l'esquerra molt per sobre del travesser de Romero. Després de molts minuts de desgast el Castelldefels necessitava cames fresques pel tram final, el més calorós del duel, i així contrarestar la presumible embranzida d'un Sants que hi havia d'anar amb tot. Van aparèixer des de la banqueta homes com Sergi Moreno, Joel Coch o Cervós.

Així les coses vam entrar en la recta final amb un Sants que cada cop acumulava més homes en camp local, no tenia més remei que fer-ho lògicament, quelcom que facilitava que les contres castelldefelenques resultéssin prou perilloses. I és veritat que van ser minuts en què va mancar un punt de finor per a escollir les millors opcions, però al 81' arribaria la que finalment va esdevenir la sentència. Una ràpida combinació orientada a part dreta va acabar amb pilota a Javi Eslava i 'fuetada' del cornellanenc, creuada, lluny de l'abast de Pau Llasera. Importantíssim gol, el 4t del curs de l'ex de Vilassar i Can Vidalet.
D'ençà al final els barcelonins, lluny de resignar-se, van seguir buscant el gol, i cal dir que en aquells minuts previs al 90' va adquirir un especial protagonisme el porter Álex Romero. Al 83' va desviar amb una fantàstica intervenció un potent xut proper a porteria de Favio, repetint aturades de mèrit al 88' i al 90' a rematades del mateix Favio i de Guillermo Torres, sent prou destacable la mà que va treure per a palmejar el cop de cap del segon. Partidàs de Romero, el millor que ha fet en la 21-22 i un dels millors des que defensa la porteria del Primer Equip. Va tancar la porta 'a pany i forrellat'.
Sense massa més a explicar sobre l'afegit, a banda de l'expulsió per doble groga del visitant Iván Julián, el matx va cloure amb el conegut 2-0. resultat que assegura la permanència directa al Castelldefels i que deixa clar que, en el pitjor dels casos, serem 12ns. Alerta, però, perquè en funció del resultat que obtinguem a Vilassar el proper diumenge podem acabar 12ns,però també 11ns o 10ns, raó per la qual parlem d'un matx que no deixarà de tenir el seu què. La final d'ahir, un cop més, es va decantar del nostre costat. Enhorabona, equip, pel gran esforç realitzat. #SomHiGrocs
FITXA TÈCNICA
Els Canyars, 450 espectadors
UE CASTELLDEFELS: Romero; Juanito, Fran Fuentes, Gallardo, Blasco (Joan Cervós, 70'), Guillem Hernández, Manu Gonález (Soriano,86'), Eslava, Fran Orellana (Aitor Serrano, 86'), Kike Ramírez (Joel Coch, 70') i Kevin Díaz (Sergi Moreno, 63')
UE SANTS: Pau Llasera; Adri Prado, David Cura, Shota, Iván Julián, Raúl Martínez, Salamanca (Lucas, 82'), Nico Júnior, Zaid (Guillermo Torres, 57'), Gonzalo Carmona (Xavi Laborde, 69') i Favio Osorio
Àrbitre: DÍAZ DÍAZ; TG: Blasco // David Cura i Iván Julián (2); Expulsat IVÁN JULIÁN (92')
Gols: 1-0: FRAN ORELLANA (43'); 2-0: ESLAVA (81')