Nova derrota local de la UE Castelldefels, que ahir al migdia va caure als Canyars contra la UE Sant Andreu. Dos gols a la primera mitja hora van encarrilar el triomf visitant. Els de Miki Carrillo no van fer mal partit, però un cop més van pagar la manca de contundència defensiva, amb errades 'gruixudes' i que van penalitzar, i molt.
Imatges: Piero Álvarez
0-2 al minut 26. Una incomprensible errada i una bona definició posen les coses coll amunt
La 9a visita del Sant Andreu als Canyars va cloure amb un nou triomf quadribarrat, desenllaç gairebé 'tradicional' en les visites dels del Narcís Sala al nostre terreny de joc. Miki Carrillo va presentar una única novetat a l'onze en relació al que va formar d'entrada a L'Hospitalet, caient-ne el sancionat Eslava en detriment de Genís Cargol. El partit va arrencar amb ritme entre dos equips decidits a exercir una forta pressió i a buscar un joc ràpid i vertical, cadascún al seu estil i sense especular gaire. Malauradament, però, i un cop mes, les males notícies van començar aviat, concretament al 10'.
Va ser aleshores quan una acció aparentment intranscedent, que teòricament havia de ser resolta sense problemes, va derivar en una estranya i incomprensible falta d'entesa en la línia defensiva groga, en forma de passada de cap horitzontal imprecisa que el receptor tampoc va resoldre de manera adequada i que va derivar en una involuntària 'assistència' que el golejador visitant Fassani, qui passava per allà, va enviar al fons de la xarxa amb una hàbil vaselina davant la desesperada sortida de Valle. Increïble 0-1. Miki Carrillo el va definir en roda de premsa com a 'gol de zapping'.

Cal dir, però, que els grocs, 'enrabietats' per un gol tan inesperat, van reaccionar amb força, i en els minuts posteriors, i pràcticament fins al 0-2, van donar un pas endavant arribant amb certa facilitat a l'àrea visitant i acabant jugades, sense un enorme perill però mostrant un bon tó. Aitor Serrano (12'), molt actiu tot el partit, va ser el primer en provar-ho, de lluny, sense sorprendre Rabelo, arribant al 13' un gol anul.lat a Kike Ramírez, per fora de joc, en una centrada des de l'esquerra d'Aitor Serrano. Posició, per cert, bastant dubtosa i que va despertar algunes protestes en clau amfitriona. L'hegemonia castelldefelenca va anar accentuant-se a còpia de córners davant un rival que esperava de manera pacient les seves opcions per ampliar la renda. Dani Argilaga (21'), va evitar 'in extremis' que Aitor Serrano, pel bell mig de l'atac, rematés en situació propícia, i per tot plegat semblava que el Castelldefels no era massa lluny de poder empatar. Paradoxes del futbol, però, justament en el millor moment UEC va arribar el 0-2.
Al 26' una ràpida combinació barcelonina orientada a la part dreta d'atac va cloure amb passada interior buscant Lawson, qui arribant de segona línia, amb massa comoditat tot val a dir-ho, va etzibar un gran xut creuat, impossible per a Valle. El 0-2 era un càstig massa dur pel Castelldefels, acusant com és lògic la segona diana molt més que la primera, tot i que sense deixar d'intentar-ho. I fruit d'aquesta insistència al 44' va frregar l'1-2 en un claríssima opció. Una aparició de Fabregat des del lateral, caiguda reclamant penal inclosa, va derivar en una pilota solta que ni Kike Ramírez, ni Blasco ni Cervós van poder completar, alguns d'ells en molt bona disposició, pràcticament en àrea petita, però entre el propi desencert i l'acció defensiva andreuenca l'1-2, que gairebé es cantava, no va voler entrar. Al descans, doncs, 0-2.
El Castelldefels domina a la recerca de l'1-2, però el gol no arriba i Mulero tanca el resultat al 90'
Superada la pausa el Castelldefels, que insistim, no havia fet mal primer temps ni molt menys, va sortir convençut que podia retallar distàncies. I val a dir que durant els primers 20-25' va dur el pes del joc de manera clara, apropant-se amb molta freqüència a l'àrea de Rabelo, fos en acció combinada o a pilota aturada. Argilaga novament (54') va resultar providencial en enviar a córner una pilota posada per Cervós en servei de falta i que Gallardo es disposava a rematar sol al segon pal. Aitor Serrano, tot i jugar d'interior i no d'extrem, seguia a la 'seva', buscant el gol des de lluny, destacant un bon xut (60') que Rabelo va atrapar no sense problemes després que la pilota li fés un 'estrany'.
L'afició empenyia l'equip i la perseverança groga era encomiable, buscant més pólvora Miki Carrillo amb el retornat Kevin Díaz. L'equip va apostar per transicions encara més directes, i el domini en aquella fase era evident, però aquest control no acabava de plasmar-se en 'uis' veritablement clars més enllà de refusos exigits de la defensa visitant o de córners resolts per Rabelo o jugadors com Recine o Sergi Vives, dominadors ahir en el joc aeri. Els minuts passaven i el gol no arribava, buscant l'última embranzida el quadre local amb Juanito i el debutant Mario Gerbolés, jugador del filial, sobre la gespa. Un Mario, per cert, que va ratllar a molt bon nivell. I no es pot dir que els grocs no s'hi deixessin la pell, com diu el tòpic, però l'entramat defensiu visitant no va concedir errades i amb el pas dels minuts, i amb el Castelldefels prenent riscos, les contres ahir blaves van incrementar el seu perill.

Al 77' Valle va evitar el 0-3 en una molt bona doble intervenció a xuts de Marc Domènech i Albertito, mentre que Pau Morer (79') va tenir a prop el gol en una transició closa amb un intencionat però lleugerament desviat xut de rosca. Els nostres no volien resignar-se a la derrota, i de fet al 85' va arribar l'ocasió mes clara del Castelldefels al segon temps quan Kevin Díaz, completant una fulgurant contra, va fer lluir Rabelo amb una gran aturada a xut amb cama esquerra. El mateix Kevin va rematar desviat, per poc, el córner posterior, sent aquell el 'cant del cigne' groc en l'aspecte ofensiu. Així les coses, i amb l'equip bolcat, Mulero, un dels jugadors de refresc del Sant Andreu, va tancar el resutat amb un bon xut amb l'esquerra al 90'.
D'ençà al final, poc a dir més enllà de l'anècdota d'un clar penal no assenyalat sobre Miguel que Ollé Lladó, qui no va tenir la seva actuació més feliç tot i no influir en el resultat, va enviar al 'limb'. En resum, derrota d'un Castelldefels que va oferir millors sensacions del que el resultat final pot fer creure, donant la cara malgrat les moltes i importants baixes amb les que comptava. Un cop més, però, la poca fiabilitat defensiva va passar factura, aprofitant-ho un equip que vol aspirar a ser entre els millors. Diumenge, nou repte contra un rival directe: visitem la UE Sants a l'Energia. #SomHiGrocs
FITXA TÈCNICA
Els Canyars, 300 espectadors
UE CASTELLDEFELS: Adri Valle; Fabregat (Juanito, 72'), Fran Fuentes, Gallardo, Blasco (Kevin Díaz, 63'), Guillem Hernández, Kike Ramírez (Miguel, 90'), Aitor Serrano, Genís Cargol (Mario Gerbolés, 72'), Joan Cervós i Fran Orellana
UE SANT ANDREU: Rabelo; Llamas, Sergi Vives, Recine, Dani Argilaga (Marc García, 76'), Adri Gimeno, Lawson (Marc Domènech, 63'), Albertito (Mulero, 76'), Eric López (Pau Morer, 56'), Jorge Carreón i Fassani (Adri Expósito, 63')
Àrbitre: OLLÉ LLADÓ; TG: Aitor Serrano, Kike Ramírez
Gols: 0-1: FASSANI (10'); 0-2: LAWSON (26'); 0-3: MULERO (90')